- Posts: 3290
- Thank you received: 765
reglage rs800 françois
Please Log in or Create an account to join the conversation.

A l'Eurocup à La Rochelle, tu avais pourtant passé pas mal de temps avec des anglais à te faire régler le mât...
Juste pour dire qu'effectivement naviguer sur un bateau bien réglé change la vie et que sur les sites des associations de classes anglaises on trouve souvent des "tunning guide" qui contrairement à ce que le nom indique ne sont pas des guides pour rédécorer votre bateau et lui ajouter des accessoires mais bien des guides de réglages.
Pour le Laser 4000 par exemple le guide de réglage nous a changé la vie. Maintenant, il faut aussi prendre quelques heures sur un parking, avec un décamètre et un tensiomètre pour noter les différents réglages. Il faut enfin penser avant chaque navigation à regarder si le bateau est bien réglé.
Breizh Skiff Project, YCCarnac.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
1 - Le RS800 de Simon & François,
2 - Nous sommes parti avec un peu d'air, on n'a pas reréglé en route,
3 - voir ici les nombreuses interrogations sur le mât,
4 - 1 tensiomètre pour Noël (et un calepin tout de suite).
François
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Construire c'est déjà rêver, naviguer, c'est poursuivre ses rêves.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
...et d'ailleurs !...Il faudrait que nous puissions nous retrouver un jour avec tous les RS800 de France...
C'est quand tu veux !
François
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- administrator
-
- Offline
- Admin
-
- Posts: 3661
- Thank you received: 6
Please Log in or Create an account to join the conversation.
That sounds great, Mr Rosbif (we spel it also Rosbeef!). To race our skiffs in England is probably the best way for nearly all of us to improve. Some English 14 sailors who came to Pornic last June proposed the same for the few French 14 sailors and I hope we shall be able to to so next year. I wish the same for the French RS800 sailors, as it is not so difficult to cross the Channel!Pardon Moi, je parle francais un peu. Bring your boat to England to a Race event, they are generally near a channel port. UK sailors tend not to use LDC tuning guide, but have fomulated their own settings.
Many thanks for your post anyway.
Fréd.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
I was probably in a UK race, 'cause UK sailors were in France (RS Eurocup in La Rochelle) !Bring your boat to England to a Race event, they are generally near a channel port. UK sailors tend not to use LDC tuning guide, but have fomulated their own settings.
So, Slod Olive gave me nice tunings before to start... But I never saw Him (and Jane), except on the start line !
Thank You
François
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- administrator
-
- Offline
- Admin
-
- Posts: 3661
- Thank you received: 6
www.sailing-at-eastbourne.co.uk/index.html
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- François M.
-
- Offline
- User
-
- Posts: 2755
- Thank you received: 48
Merci d'avance

François
Si vous voulez aller sur leau sans risque de chavirer. Nachetez pas un bateau, achetez une île. [Marcel PAGNOL]
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- administrator
-
- Offline
- Admin
-
- Posts: 3661
- Thank you received: 6
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- François M.
-
- Offline
- User
-
- Posts: 2755
- Thank you received: 48
Sorry,, should have transalted it.Pardon Francois, je suis essayer traduire en Anglais. were you asking about who would offer training and possibly when?
I was just saying that It would be a good opportunity to do some shopping in LDC shop. and bring some goods back to France.
Si vous voulez aller sur leau sans risque de chavirer. Nachetez pas un bateau, achetez une île. [Marcel PAGNOL]
Please Log in or Create an account to join the conversation.